DANE TECHNICZNE:
MODEL | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 |
SILNIK | |||||
Typ Stage III B | 1006 | 1306 | 1406 | 1506 | 1606 |
Moc homologowana (kW) (2000/25/EC) |
70,3 | 78,4 | 86,2 | 93,2 | 100,2 |
Moc homologowana (HP) (2000/25/EC) |
96 | 106 | 117 | 127 | 136 |
Obroty znamionowe (1/min) | 2 200 | ||||
Liczba cylindrów | 4 | ||||
Liczba zaworów | 16 | ||||
Doładowanie | turbosprężarka | ||||
Średnica/skok (mm) | 105/120 | ||||
Pojemność (cm³) | 4 156 | ||||
Chłodzenie | cieczą | ||||
Maks. moment obrotowy (Nm) (2000/25/EC) |
429 | 461 | 493 | 551 | 581 |
Przewyższenie momentu obrotowego (%) (ECE R24) |
46 | 40 | 37 | 41 | 38 |
SKRZYNIA BIEGÓW | |||||
Typ |
mechaniczna z wzmacniaczem 3˚ z rewersem 5˚ |
||||
Rewers | hydrauliczny | ||||
Zmiana biegów | w pełni zsynchronizowana | ||||
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) | 30/30 | ||||
Prędkość (km/h) | 40 | ||||
WAŁ ODBIORU MOCY | |||||
Typ | niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM | ||||
Obroty tylnego WOM | 540/540E/1 000/1 000E, opcja 540/1 000 zależne | ||||
Obroty przedniego WOM | 1 000 | ||||
Moc maks. przedniego WOM (kW) | przekazanie mocy do 60 kW | ||||
HYDRAULIKA | |||||
Typ | elektrohydraulika Bosch z HitchTronic, 2 siłowniki pomocnicze | ||||
Trzypunktowy układ zawieszenia | kategoria II, na życzenie kategoria III N | ||||
Sterowanie | elektroniczne | ||||
Maksymalna siła podnoszenia (kN) | 85 | ||||
Ciśnienie robocze (MPa) | 20 | ||||
Wydajność pompy (l) | 70 | ||||
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) |
6+1 lub 4+1 (w zależności od modelu) | ||||
Zaczepy | zaczep przesuwny CBM | ||||
KABINA | |||||
Amortyzacja | opcja | ||||
Dach z wziernikiem | standard | ||||
Siedzenie |
„Zetor“ z amortyzacją pneumatyczną/mechaniczną |
||||
Siedzenie pasażera | standard z pasem bezpieczeństwa | ||||
Kierownica |
regulowana w pionie i w poziomie (opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux) |
||||
Klimatyzacja | ręczna (opcja) | ||||
POZOSTAŁE PARAMETRY | |||||
Układ napędowy | 4WD | ||||
Oś przednia napędowa | oś sztywna | ||||
Układ kierowniczy | hydrostatyczny | ||||
Hamulce robocze/postojowe | hydrauliczne/sterowanie mechaniczne | ||||
Hamulce przednie | poprzez automatyczne załączenie PON | ||||
Hamulce przyczepy |
pneumatyczne standard jedno i dwuobwodowe |
||||
Maks. obciążnik przedni (kg) | 800 | ||||
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) | 472 | ||||
Pojemność zbiornika (l) | 220 | ||||
Błotniki przednie | stałe/skrętne (opcja) | ||||
Ogrzewana tylna szyba i lusterka | opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux | ||||
Przygotowanie do montażu radia | opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux | ||||
WYMIARY | |||||
Masa własna* (kg) | 4 400 – 4 900 | ||||
Maks. długość (mm) | 5 200 | ||||
Maks. szerokość (mm) | 2 430 | ||||
Maks. wysokość (mm) | 2 775 | ||||
Rozstaw (mm) | 2 590 | ||||
Koła przednie** (mm) |
13,6R24 skręcane (100 i 110), 14,9R24 tarcza (120,130,140) |
||||
Koła tylne** (mm) |
16,9R38 skręcane (100 i 110) 18,4R38 tarcza (120, 130, 140) |
||||
* Bez obciążnika przedniego i tylnego ** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół. |
Sprawdzone przez pokolenia klientów
ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.
Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.
Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.
Skrzynia biegówDoskonałe połączenie siły i precyzji
Pięciostopniowa skrzynia biegów z dwoma zakresami prędkości jazdy, trzystopniowym wzmacniaczem i rewersem pod obciążeniem (30/30) spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu. Dwa mokre sprzęgła wielotarczowe są niezawodne, a rewers płynny.
4W zakresie roboczym (6-12 km/h) dostępnych jest 9 biegów.
Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.WOM
Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.
SPRZĘGŁO WOM
Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.
HydraulikaWysoka efektywność pracy
Forterra HD ma dodatkowy, czterosekcyjny rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem elektrohydraulicznym. W połączeniu z CBM kategorii III oferuje szeroki wybór urządzeń do agregacji. Aby ułatwić i podnieść jakość prac polowych ciągnik został wyposażony w automatykę czynności na uwrociach.
Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki:System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.
KabinaKomfort i ergonomia
Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.
Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi.